W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Wróć

przetarg nieograniczony

RSS
Zamówienie na: Modernizacja drogi gminnej Smerzyn - Klotyldowo, gmina Łabiszyn
Stan zamówienia: Unieważnione
Numer sprawy: IGM.271.8.2017
Zamawiający: Gmina Łabiszyn
Tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
Wartość szacunkowa: poniżej 5225000,00
Termin składania ofert: 13.10.2017 11:00
informacja o unieważnieniu postępowania
protokół_z_otwarcia_kopert_z_ofertami
ogłoszenie
SIWZ_IGM_271_8_2017
załącznik_nr1
załącznik_nr2
załącznik_nr3
załącznik_nr4
załącznik_nr5
załącznik_nr6
załącznik_nr7
załącznik_nr8
załącznik_nr9
załącznik_nr10
załącznik_nr11
załącznik_nr12

UWAGA!
Zamawiający omyłkowo w załączniku nr 7 (dodał załącznik nr 6),
w związku z powyższym Zamawiający dokonuje poprawy załącznik nr 7 i załącza istotne postanowienia umowy, zgodnie z opisem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW

1.Pytanie:

Mając na uwadze zapis rozdziału 3 - proszę o wyjaśnienie, czy Zamawiający będzie badał ofertę, a jeżeli tak to kiedy (na jakim etapie) i w jaki sposób pod kątem użycia przez Wykonawcę materiałów równoważnych? Nie należy zapominać o przesłance wynikającej z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Odpowiedź:
W rozdziale 3 Zamawiający nie zawarł informacji dotyczących materiałów równoważnych.

2. Pytanie:
Zamawiający określił termin realizacji zamówienia na: ,,24 dni od protokolarnego przekazania placu budowy". Jednocześnie w § 8 ust. 6 istotnych warunków (zał. Nr 7) wskazał, że ,,Zamawiający wyznaczy i rozpocznie czynności odbioru końcowego w terminie do 7 dni roboczych od daty zawiadomienia go do osiągnięcia gotowości do odbioru końcowego." W związku z powyższym należy założyć, że w skrajnie niekorzystnej sytuacji dla Wykonawcy termin realizacji może ulec skróceniu do 17 dni lub jeszcze krócej, gdyż Zamawiający ma kolejnych 7 dni na przeprowadzenie odbioru (§ 8 ust. 6 istotnych postanowień umowy). Dodatkowo mając na uwadze drakońskie kary umowne za opóźnienie w stosunku do terminu zakończenia robót w wysokości 0,5% (standardowo jest 0,1%) ceny ofertowej, stawia Wykonawcę w sytuacji, w której będzie zmuszony do uwzględnienia wszystkich ryzyk w cenie ofertowej. Niewątpliwie taka sytuacja narusza zasadę racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi.
Proponujemy:
1)     Zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia poprzez jego wykreślenie.
2)     Zmianę wysokości kar z 0,5% na 0,1%.

Odpowiedź:
1)     Podane przez Zamawiającego terminy odbioru, są terminami maksymalnymi, Zamawiający dokona wszelkich starań, aby odbiory prawidłowo wykonanych robót odbyły się w jak najkrótszym terminie. Termin na wykonanie prac jest wystarczający, zważywszy na sytuację, że droga ta jest drogą dojazdową do miejscowości, prace muszą zostać wykonane sprawnie. Nieuzasadnione wydłużenie terminu wykonania prac jest bezzasadne. W § 15 istotnych postanowień umowy Zamawiający zawarł katalog okoliczności, w których termin wykonania prac może ulec zmianie, co chroni Wykonawcę przed ryzykiem naliczania kar umownych.
2) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę wysokości kar umownych.
3) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia

Załączniki:

ogłoszenie
pdf, 656.84 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:22
Liczba pobrań: 4
SIWZ_IGM_271_8_2017
pdf, 0.98 MB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:23
Liczba pobrań: 2
załącznik_nr1
doc, 72.00 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:23
Liczba pobrań: 3
załącznik_nr2
doc, 34.50 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:23
Liczba pobrań: 3
załącznik_nr3
doc, 29.50 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:24
Liczba pobrań: 4
załącznik_nr4
doc, 43.50 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:24
Liczba pobrań: 2
załącznik_nr5
doc, 31.00 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:24
Liczba pobrań: 6
załącznik_nr6
doc, 29.50 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:25
Liczba pobrań: 4
załącznik_nr7
pdf, 848.58 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 29.09.2017 13:36
Liczba pobrań: 4
załącznik_nr8
pdf, 250.10 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:25
Liczba pobrań: 5
załącznik_nr12
pdf, 354.31 kB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:27
Liczba pobrań: 6
załącznik_nr10
pdf, 1.09 MB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:26
Liczba pobrań: 7
załącznik_nr11
pdf, 1.41 MB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:26
Liczba pobrań: 2
załącznik_nr9
pdf, 1.26 MB
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:27
Liczba pobrań: 3
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 13.10.2017 15:41
Liczba pobrań: 2
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 17.10.2017 15:30
Liczba pobrań: 2
Podmiot udostępniający: Adrian Lubiszewski
Odpowiedzialny za treść: Adrian Lubiszewski
Wytworzył: Gmina Łabiszyn
Data wytworzenia: 28.09.2017
Opublikował w BIP: Aian Lubiszewski
Data opublikowania: 28.09.2017 15:28
Ostatnio zaktualizował: Aian Lubiszewski
Data ostatniej aktualizacji: 17.10.2017 15:32
Liczba wyświetleń: 5
Drukuj Zapisz do PDF