Zadania i kompetencje burmistrza
Zadania i kompetencje Burmistrza Miasta i Gminy :
1. Burmistrz jest organem wykonawczym gminy.
2. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
3. Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania określone przepisami prawa.
4. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- przygotowanie projektów uchwał,
- określenie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym ,
- wykonywanie budżetu gminy,
-zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
5. W realizacji zadań Burmistrz podlega wyłącznie Radzie Miejskiej.
6. Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej , jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej .
7. Burmistrz jest kierownikiem Urzędu Miasta i Gminy oraz zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Wytworzył: | argonet 1 |
---|---|
Data wytworzenia: | 02.07.2003 |
Opublikował w BIP: | Artur Czaja |
Data opublikowania: | 02.07.2003 08:39 |
Ostatnio zaktualizował: | Artur Koliński |
Data ostatniej aktualizacji: | 28.04.2025 15:51 |
Liczba wyświetleń: | 3 |