Skarbnik | Sekretarz | Kontrole wewnętrzne | Zarządzenia Burmistrza
Zakres działania referatów.
Zakres działań referatów
1. Referaty i komórki równorzędne prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Burmistrza.
2. Do ogólnych zadań referatów i komórek równorzędnych należy w szczególności:
1) koordynowanie i stymulowanie, w zakresie swego działania, procesów rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,
2) opracowywanie, w zakresie swego działania, propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju Gminy oraz współdziałanie w ich realizacji,
3) właściwa i terminowa realizacja zadań wynikających z uchwał organów Gminy oraz zarządzeń i decyzji Burmistrza
4) opracowywanie planów działania,
5) przygotowywanie, w zakresie swego działania, projektów aktów normatywnych, a także projektów planów finansowych, okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdawczości,
6) współpraca z Radą i jej komisjami ,
7) współpraca z organami jednostek samorządu terytorialnego i administracji rządowej oraz z organizacjami i instytucjami działającymi na terenie Gminy,
8) wykonywanie planu dochodów i wydatków budżetowych zgodnie z ustawą o finansach publicznych oraz ustawą o zamówieniach publicznych, a także zgodnie z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami i uchwałami organów Gminy,
9) zgłaszanie Referatowi Budżetu i Podatków wielkości należności budżetowych z tytułu różnych form gospodarowania mieniem komunalnym,
10) sygnalizowanie Sekretarzowi lub Burmistrzowi stwierdzonych przypadków nieprawidłowości w funkcjonowaniu Urzędu,
11) zapewnienie prawidłowej organizacji przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków,
12) realizowanie zadań z zakresu obronności należących do Burmistrza stosownie do odrębnych zarządzeń,
13) wykonywanie, w zakresie swego działania, czynności i przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej należących do Burmistrza jako Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
14) współdziałanie z Inspektorem Obrony Cywilnej w zakresie realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, obronnych i obrony cywilnej,
15) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej,
16) realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa i zarządzeń Burmistrza w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
17) współdziałanie z innymi komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie prowadzonych spraw .
3. Referatami kierują kierownicy referatów, którzy są bezpośrednimi przełożonymi podległych pracowników i są odpowiedzialni za należytą organizację pracy oraz prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań w zakresie objętym właściwością referatu.
metryczka
Wytworzył: argonet 1 (21 listopada 2003)
Opublikował: Artur Czaja (21 listopada 2003, 09:25:46)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 14139