Strona główna > Przetargi > Unieważnione > 2017 |
zamówienie na: |
Modernizacja drogi gminnej Smerzyn - Klotyldowo, gmina Łabiszyn |
zamawiający: | Gmina Łabiszyn |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | IGM.271.8.2017 |
wartość: | poniżej 5225000,00 |
termin składania ofert: | 13 października 2017 11:00 |
przyczyna unieważnienia: | Ceny ofert złożonych w postępowaniu znacznie przekraczają kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia |
informacja o unieważnieniu postępowania (39kB)
protokół_z_otwarcia_kopert_z_ofertami (45kB)
ogłoszenie (657kB)
SIWZ_IGM_271_8_2017 (1008kB)
załącznik_nr1 (72kB)
załącznik_nr2 (35kB)
załącznik_nr3 (30kB)
załącznik_nr4 (44kB)
załącznik_nr5 (31kB)
załącznik_nr6 (30kB)
załącznik_nr7 (849kB)
załącznik_nr8 (250kB)
załącznik_nr9 (1292kB)
załącznik_nr10 (1112kB)
załącznik_nr11 (1448kB)
załącznik_nr12 (354kB)
UWAGA!
Zamawiający omyłkowo w załączniku nr 7 (dodał załącznik nr 6),
w związku z powyższym Zamawiający dokonuje poprawy załącznik nr 7 i załącza istotne postanowienia umowy, zgodnie z opisem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW
1.Pytanie:
Mając na uwadze zapis rozdziału 3 – proszę o wyjaśnienie, czy Zamawiający będzie badał ofertę, a jeżeli tak to kiedy (na jakim etapie) i w jaki sposób pod kątem użycia przez Wykonawcę materiałów równoważnych? Nie należy zapominać o przesłance wynikającej z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Odpowiedź: W rozdziale 3 Zamawiający nie zawarł informacji dotyczących materiałów równoważnych.
2. Pytanie:
Zamawiający określił termin realizacji zamówienia na: „24 dni od protokolarnego przekazania placu budowy”. Jednocześnie w § 8 ust. 6 istotnych warunków (zał. Nr 7) wskazał, że „Zamawiający wyznaczy i rozpocznie czynności odbioru końcowego w terminie do 7 dni roboczych od daty zawiadomienia go do osiągnięcia gotowości do odbioru końcowego.” W związku z powyższym należy założyć, że w skrajnie niekorzystnej sytuacji dla Wykonawcy termin realizacji może ulec skróceniu do 17 dni lub jeszcze krócej, gdyż Zamawiający ma kolejnych 7 dni na przeprowadzenie odbioru (§ 8 ust. 6 istotnych postanowień umowy). Dodatkowo mając na uwadze drakońskie kary umowne za opóźnienie w stosunku do terminu zakończenia robót w wysokości 0,5% (standardowo jest 0,1%) ceny ofertowej, stawia Wykonawcę w sytuacji, w której będzie zmuszony do uwzględnienia wszystkich ryzyk w cenie ofertowej. Niewątpliwie taka sytuacja narusza zasadę racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi.
Proponujemy:
1) Zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia poprzez jego wykreślenie.
2) Zmianę wysokości kar z 0,5% na 0,1%.
Odpowiedź:
1) Podane przez Zamawiającego terminy odbioru, są terminami maksymalnymi, Zamawiający dokona wszelkich starań, aby odbiory prawidłowo wykonanych robót odbyły się w jak najkrótszym terminie. Termin na wykonanie prac jest wystarczający, zważywszy na sytuację, że droga ta jest drogą dojazdową do miejscowości, prace muszą zostać wykonane sprawnie. Nieuzasadnione wydłużenie terminu wykonania prac jest bezzasadne. W § 15 istotnych postanowień umowy Zamawiający zawarł katalog okoliczności, w których termin wykonania prac może ulec zmianie, co chroni Wykonawcę przed ryzykiem naliczania kar umownych.
2) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę wysokości kar umownych.
3) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia
metryczka
Odpowiada za treść: Adrian Lubiszewski
Opublikował: Adrian Lubiszewski (28 września 2017, 15:28:13)
Ostatnia zmiana: Adrian Lubiszewski (17 października 2017, 15:32:40)
Zmieniono: dodano informację o unieważnieniu postępowania
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 835