zamówienie na:

Modernizacja drogi gminnej Smerzyn - Klotyldowo, gmina Łabiszyn

zamawiający: Gmina Łabiszyn
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: IGM.271.8.2017
wartość: poniżej 5225000,00
termin składania ofert: 13 października 2017  11:00
przyczyna unieważnienia: Ceny ofert złożonych w postępowaniu znacznie przekraczają kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 




informacja o unieważnieniu postępowania (39kB) pdf
protokół_z_otwarcia_kopert_z_ofertami (45kB) pdf
ogłoszenie (657kB) pdf
SIWZ_IGM_271_8_2017 (1008kB) pdf
załącznik_nr1 (72kB) word
załącznik_nr2 (35kB) word
załącznik_nr3 (30kB) word
załącznik_nr4 (44kB) word
załącznik_nr5 (31kB) word
załącznik_nr6 (30kB) word
załącznik_nr7 (849kB) pdf
załącznik_nr8 (250kB) pdf
załącznik_nr9 (1292kB) pdf
załącznik_nr10 (1112kB) pdf
załącznik_nr11 (1448kB) pdf
załącznik_nr12 (354kB) pdf

UWAGA!
Zamawiający omyłkowo w załączniku nr 7 (dodał załącznik nr 6),
w związku z powyższym Zamawiający dokonuje poprawy załącznik nr 7 i załącza istotne postanowienia umowy, zgodnie z opisem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW

1.Pytanie:

Mając na uwadze zapis rozdziału 3 – proszę o wyjaśnienie, czy Zamawiający będzie badał ofertę, a jeżeli tak to kiedy (na jakim etapie) i w jaki sposób pod kątem użycia przez Wykonawcę materiałów równoważnych? Nie należy zapominać o przesłance wynikającej z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Odpowiedź:
W rozdziale 3 Zamawiający nie zawarł informacji dotyczących materiałów równoważnych.

2. Pytanie:
Zamawiający określił termin realizacji zamówienia na: „24 dni od protokolarnego przekazania placu budowy”. Jednocześnie w § 8 ust. 6 istotnych warunków (zał. Nr 7) wskazał, że „Zamawiający wyznaczy i rozpocznie czynności odbioru końcowego w terminie do 7 dni roboczych od daty zawiadomienia go do osiągnięcia gotowości do odbioru końcowego.” W związku z powyższym należy założyć, że w skrajnie niekorzystnej sytuacji dla Wykonawcy termin realizacji może ulec skróceniu do 17 dni lub jeszcze krócej, gdyż Zamawiający ma kolejnych 7 dni na przeprowadzenie odbioru (§ 8 ust. 6 istotnych postanowień umowy). Dodatkowo mając na uwadze drakońskie kary umowne za opóźnienie w stosunku do terminu zakończenia robót w wysokości 0,5% (standardowo jest 0,1%) ceny ofertowej, stawia Wykonawcę w sytuacji, w której będzie zmuszony do uwzględnienia wszystkich ryzyk w cenie ofertowej. Niewątpliwie taka sytuacja narusza zasadę racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi.
Proponujemy:
1)     Zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia poprzez jego wykreślenie.
2)     Zmianę wysokości kar z 0,5% na 0,1%.

Odpowiedź:
1)     Podane przez Zamawiającego terminy odbioru, są terminami maksymalnymi, Zamawiający dokona wszelkich starań, aby odbiory prawidłowo wykonanych robót odbyły się w jak najkrótszym terminie. Termin na wykonanie prac jest wystarczający, zważywszy na sytuację, że droga ta jest drogą dojazdową do miejscowości, prace muszą zostać wykonane sprawnie. Nieuzasadnione wydłużenie terminu wykonania prac jest bezzasadne. W § 15 istotnych postanowień umowy Zamawiający zawarł katalog okoliczności, w których termin wykonania prac może ulec zmianie, co chroni Wykonawcę przed ryzykiem naliczania kar umownych.
2) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę wysokości kar umownych.
3) Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 8 istotnych warunków zamówienia

metryczka


Odpowiada za treść: Adrian Lubiszewski
Opublikował: Adrian Lubiszewski (28 września 2017, 15:28:13)

Ostatnia zmiana: Adrian Lubiszewski (17 października 2017, 15:32:40)
Zmieniono: dodano informację o unieważnieniu postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 835